O grze:

Jest to rodzinna gra edukacyjna przeznaczona dla 2-4 osób w wieku od 8 r.ż. Polega ona na wcielaniu się w rolę turysty, który zwiedza 10 gmin należących do Lokalnej Grupy Działania „Między Wisłą a Kampinosem”. Po drodze gracze odwiedzają m.in. rezerwaty przyrody, zabytki, mniej lub bardziej znane miejsca, zdobywając punkty i wiedzę na temat tego terenu. Informacje o obszarze LGD, którego dotyczy gra, zawarte są w pytaniach na specjalnych kartach. Podczas wędrówki turyści powinni unikać spotkań z łosiami i starać się nie przeszkadzać pozostałym odwiedzającym w poznawaniu tych pięknych terenów. Gra posiada 3 warianty trudności, dzięki czemu sprawi przyjemność zarówno młodszym, jak i starszym graczom.

Liczba graczy: 2-4
Wiek graczy: od 8 lat
Orientacyjny czas rozgrywki: 45 min
 

Elementy gry:

  • 1 plansza
  • 3 pionki łosi
  • 4 pionki graczy
  • 30 żetonów stopek
  • 110 kart ciekawostek
  • instrukcja z informatorem o ciekawostkach z regionu

 

  • ELEMENTY GRY

    Gra zawiera łącznie 155 elementów wykonanych z najwyższej jakości materiałów - tektury, kartonu lub drewna.
  • PUDEŁKO - WIEKO

    Wymiary: 225 x 160 x 50 mm Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • PUDEŁKO - DENKO

    Wymiary: 225 x 160 x 50 mm Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • PUDEŁKO - BOK

    Wymiary: 225 x 160 x 50 mm Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • PUDEŁKO - BOK

    Wymiary: 225 x 160 x 50 mm Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • PLANSZA - AWERS

    Wymiary:
    Złożona: 128 x 192 mm
    Rozłożona: 385 x 255 mm
    Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • PLANSZA - REWERS

    Wymiary:
    Złożona: 128 x 192 mm
    Rozłożona: 385 x 255 mm
    Materiał: gruba (2 milimetrowa) tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • INSTRUKCJA

    Wymiary: 210 x 148 mm (format A5)
    Materiał: papier kredowy matowy
  • INSTRUKCJA

    Wymiary: 210 x 148 mm (format A5)
    Materiał: papier kredowy matowy
  • PIONKI

    Materiał: drewno pierwszego gatunku pokryte farbami z atestem CE
  • PIONKI GRACZY

    Wymiary:
    średnica: 15 mm
    wysokość: 27 mm
    Materiał: drewno
    Kolory: żółty, czerwony, niebieski, zielony
    Ilość:4
    Typ: halma
  • PIONEK GRACZA

    Wymiary:
    średnica: 15 mm
    wysokość: 27 mm
    Materiał: drewno
    Kolor: żółty
    Ilość:1
    Typ: halma
  • PIONEK GRACZA

    Wymiary:
    średnica: 15 mm
    wysokość: 27 mm
    Materiał: drewno
    Kolor: zielony
    Ilość:1
    Typ: halma
  • PIONEK GRACZA

    Wymiary:
    średnica: 15 mm
    wysokość: 27 mm
    Materiał: drewno
    Kolor: niebieski
    Ilość:1
    Typ: halma
  • PIONEK GRACZA

    Wymiary:
    średnica: 15 mm
    wysokość: 27 mm
    Materiał: drewno
    Kolor: czerwony
    Ilość:1
    Typ: halma
  • PIONEK ŁOSIA

    Wymiary:
    długość: 37 mm
    wysokość: 27 mm
    szerokość: 10 mm
    Materiał: drewno
    Ilość:3
  • PIONKI ŁOSI

    Wymiary:
    długość: 37 mm
    wysokość: 27 mm
    szerokość: 10 mm
    Materiał: drewno
    Ilość:3
  • FORMATKA - AWERS

    Formatka z żetonami stopek oraz żetonami graczy
    Wymiary: 215 x 52 mm
    Materiał: tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • FORMATKA - REWERS

    Formatka z żetonami stopek oraz żetonami graczy
    Wymiary: 215 x 52 mm
    Materiał: tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
  • ŻETON STOPKI

    Średnica: 20 mm
    Materiał: tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
    Ilość:
    30
  • ŻETONY GRACZY - AWERS

    Średnica: 30 mm
    Materiał: tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
    Kolory: czerwony, zielony, niebieski, żółty
    Ilość: 4
  • ŻETONY GRACZY - REWERS

    Średnica: 30 mm
    Materiał: tektura szara oklejona szlachetnym papierem płótnowanym zabezpieczona dodatkowo lakierem dyspersyjnym
    Kolory: żółty, niebieski, czerwony, zielony
    Ilość: 4
  • KARTY CIEKAWOSTEK

    Pięć kategorii kart: historia, przyroda, obecnie, kultura, zabytek
    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 110
  • KARTY CIEKAWOSTEK

    Pięć kategorii kart: historia, przyroda, obecnie, kultura, zabytek
    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 110
  • KARTY W KATEGORII HISTORIA

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 22
  • KARTY W KATEGORII PRZYRODA

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 22
  • KARTY W KATEGORII KULTURA

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 22
  • KARTY W KATEGORII ZABYTEK

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 22
  • KARTY W KATEGORII OBECNIE

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 22
  • KARTY CIEKAWOSTEK

    Pięć kategorii kart: historia, przyroda, obecnie, kultura, zabytek
    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 110
  • KARTA - AWERS

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 110
  • KARTA - REWERS

    Wymiary: 58 x 88 mm
    Materiał: karton junior 300 g zabezpieczony lakierem dyspersyjnym
    Ilość: 110
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32

 

Zamawiający:

LGD Midzy Wisłą a KampinosemGra powstała na zlecenie Stowarzyszenia „Między Wisłą a Kampinosem”. Poza dobrą zabawą gra ma zainteresować graczy ciekawostkami turystycznymi, historycznymi, przyrodniczymi i kulturowymi związanymi z terenem funkcjonowania Lokalnej Grupy Działania "Między Wisłą a Kampinosem". W chwili przygotowywania gry było to 10 gmin leżących na terenie 3 powiatów, w tym:

 

 

  • Powiat Sochaczewski
    • Brochów
  • Powiat Warszawski Zachodni
    • Kampinos
    • Leszno
    • Błonie
    • Ożarów Mazowiecki
    • Stare Babice
    • Izabelin
    • Łomianki
  • Powiat Nowodworski
    • Czosnów
    • Leoncin 

 

Okres realizacji zlecenia: styczeń-wrzesień 2014

 

Autorzy:

 

Koncepcja gry: 

 
 Piotr Siłka Mariusz Sidor
 

 

  • Marcin Kołota

 

Opracowanie graficzne:

Iga W. Grygiel

 

Opracowanie merytoryczne:

 Karolina Fyszel-Koźlicka Mariusz Sidor

 

Cel gry:

Jesteście turystami, którzy chcą zwiedzić piękne tereny między Wisłą a Kampinosem. Chodząc po planszy pionkiem, będziecie zdobywać karty ciekawostek (po 11 dla każdej gminy w pięciu kategoriach). Ze zdobytymi kartami należy udać się do odpowiednich gmin, by zagrać (wyłożyć karty przed siebie) posiadane karty. Jedynie wyłożone karty będą odpowiednio punktowane na koniec gry. Im więcej kart z danej kategorii zdobędziecie, tym więcej punktów za nie otrzymacie.  

UWAGA! Po okolicach przechadzają się łosie, które utrudniają wędrówki, oraz inni turyści poszukujący informacji.

 

Jak grać?

 
Zobacz instrukcję
 

Odpowiedzi na pytania z kart:

 
Zobacz odpowiedzi
 

Częste pytania dotyczące gry "Między Wisłą a Kampinosem"

  • Czy w wariancie podstawowym trzeba odpowiadać na pytania? +

    Nie, w tym wariancie nie odpowiada się na pytania.
  • Łosie - gdzie i jak je ustawić? +

    Na planszy znajdują się trzy pola (gminy: Kampinos, Czosnów, Stare Babice), na których znajduje się symbol łosia. Jeśli w grze uczestniczy dwóch graczy, stawiamy trzy łosie - po jednym na każdym z tych pól. Jeśli gra trzech graczy, stawiamy dwa łosie na dowolnych dwóch gminach ze znakiem łosia. Jeśli gra czterech graczy, stawiany jest tylko jeden łoś na dowolnym polu ze znakiem łosia.
  • Czy dwa łosie mogą się znaleźć na jednym polu? +

    Gdy gracze wybierają wariant "Aktywnego turysty" lub " Ciekawego turysty" jest to możliwe. Korzystając z dodatkowej akcji przesunięcia wybranego łosia o jedno pole w dowolnym kierunku, może się zdarzyć, że gracz pokieruje pionkiem łosia na pole, na którym stoi już inny łoś. Nie może to mieć jednak miejsca w przygotowaniu rozgrywki, kiedy rozstawiane są łosie na planszy przed rozpoczęciem gry. Wtedy każdy łoś musi znaleźć się na innym polu.
  • Czy przechodząc do innej gminy płacę stopkę? +

    Jest to zależne m.in. od sytuacji na planszy. Jeśli gracz przesuwa swój pionek do sąsiedniej gminy, na której nie znajduje się żaden inny pionek, wtedy nie płaci stopki za swój ruch. Jeśli gracz przesuwa swój pionek do sąsiedniej gminy, na której znajduje się jeden lub więcej pionków (innych graczy lub łosi) musi zapłacić liczbę stopek odpowiadającą liczbie pionków znajdujących się na danym polu. Przesunięcie pionka do dalej położonej gminy kosztuje tyle stopek, przez ile gmin przeszedł gracz w drodze do wybranej gminy (plus dodatkową ilość stopek odpowiadającą ilości pionków innych graczy lub łosi, jeśli w tej gminie znajdują się jakieś).
  • Czy gdy łoś wejdzie na pole, na którym stoję, płacę stopkę? +

    Tak. Po wejściu łosia na pole, na którym stoi gracz, gracz ten traci jeden żeton stopek. Wyjątkiem od tej zasady jest sytuacja, gdy gracz nie posiada żetonów stopek. Łoś nie nie może wtedy odebrać mu stopki. Opłata ta nie przechodzi na następne tury gracza, w których będzie już posiadał stopki.
  • 1
  • 2